انواع تبلیغات در نگاهی کوتاه

انواع تبلیغات

امروز هرکدام از ما که در ایران و سراسر دنیا تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا بزرگ داشته باشیم میدانیم که برای جذب مشتری به تبلیغات نیاز خواهیم داشت. انواع تبلیغات به ما کمک میکند که مخاطبان خود را در جریان ویژگی های برتر کسب و کار خود قرار دهیم و به خرید محصولات و خدمات خود تشویق کنیم . اما از آنجایی که تبلیغات شامل هزینه هایی میشود ما باید نوعی از تبلیغات را انتخاب کنیم که برای ما به صرفه تر باشد . به صرفه یعنی چه ؟ زمانی یک روش تبلیغاتی میتواند به صرفه باشد که باعث افزایش فروش و درنهایت باعث افزایش درآمد ما شود .

 تبلیغات امروزه قدرت گرفته اند

دنیای تبلیغات دنیای عجیبی است. دنیایی پر از پیام‌ها، فکرها و احساس‌ها. ما به هر جایی که می‌رویم و هر جایی که نگاه می‌کنیم، با پیام‎ها درگیر هستیم. تبلیغات کاری کرده‌است که ما دیگر لازم نیست به خودمان فکر کنیم که چند وقت بعد، چه چیزی برای ما جذاب خواهد بود. ما روی یک نیمکت راحت می نشینیم و کسب و کارها با انواع تبلیغات خود به ما میگویند که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه ما چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم یا هر جنبه‌ای از زندگی که برای ما مهم است. این است قدرت تبلیغات.

تبلیغات دیجیتال و چاپی

تبلیغات چاپی به عنوانی یکی از محرک های اصلی فروش جایگاه ویژه ای در اشکال مختلف تبلیغات دارد. یکی از مهمترین چیز ها در تبلیغات این است که متفاوت باشیم. بسیار پیش می آید که مصرف کنندگان از آگهی های دیجیتال خسته می شوند، بهترین موقع است که وارد تبلیغات چاپی شویم. مخاطبان در این موقع به سمت ما می آیند و این بهترین فرصت است. تبلیغات چاپی و دیجیتال نیز انواع مختلفی دارند:

۱- آگهی ها در روزنامه ها و مجله ها

در صورتی که از مجله، روزنامه یا هر چیزی که به طور دوره ای و منظم ارائه می شود، استفاده نماییم، پس به سراغ تبلیغات دوره ای رفته ایم (به این نوع از تبلیغات در اصطلاح تبلیغات چاپی گفته می شود). برای دهه ها، آگهی چاپی استاندارد طلایی برای تبلیغ کنندگان و مشتریانشان بود. قرار گرفتن در مرکز مجله ای بزرگ یا کاور پشت روزنامه به معنای در معرض دید میلیون ها نفر قرار داشتن بود.

۲- تبلیغ در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین محل ها برای تبلیغ هستند. ما برای اینکه آگهی مان را در صفحه اول روزنامه قرار دهیم، باید هزینه بسیار بیشتری پرداخت کنیم تازه برای اینکه احتمالاً بیش از هزاران نفر آگهی ما را ببینند. اما در شبکه های اجتماعی اینطور نیست، روزانه ممکن است میلیون ها نفر از آگهی ما بازدید کنند بدون هیچ هزینه ای.

۳- پست مستقیم

تبلیغات پست مستقیم یعنی برگه چاپی ما مستقیما برای مصرف کننده پست شوند. این فنی است که توسط آژانس های بازاریابی نامرغوب مورد سوء استفاده قرار گرفته و همچنان قرار می گیرد. البته اگر پست مستقیم به درستی انجام و خلاقانه طراحی شود، می تواند به صورت هوشمندانه مشتری را در مورد محصول یا خدمت متقاعد کرده و در نتیجه روشی عالی برای درگیر نمودن مشتری باشد.

تبلیغات اینترنتی

1- طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی:

هر کسب و کار در دوره کنونی نیازمند به اینترنت است تا بتواند به صورت آنلاین هم به ادامه کسب و کار خود بپردازد. یکی از مهم ترین کارهایی که میتوان به صورت آنلاین انجام داد داشتن یک سایت و فروشگاه اینترنتی است تا محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به مخاطبان معرفی کنیم.

2- اینفلوئنسر مارکتینگ

دومین راه بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار است که در حال حاضر بسیار مورد توجه همگان قرارا گرفته که تاثیر بیشتری هم دارد . با کمک افراد مشهور و چهره های تاثیرگذار میتوانیم پیام خود را بهتر منتقل کنیم. فایده این نوع تبلیغ این است که افراد هنگام مواجهه با آن ، حس خوشایندی درآنها ایجاد میشود که باعث بالا رفتن بازخورد محصول میشود.

3- تبلیغات بنری:

وقتی وارد سایت‌های پربازدید می‌شویم، حاشیه‌ها و اطراف آن، عکس‌ها و تصاویر تبلیغاتی را می‌بینیم که با طراحی‌های جذاب، خودنمایی می‌کند. این‌ها تبلیغات بنری هستند. تبلیغات بنری یعنی اینکه ما برای یک مدت زمان مشخص، بنری از یک سایت را می‌خریم تا تبلیغات خود را در آن‌ قرار دهیم.

تبلیغات چریکی

 تبلیغات چریکی که نام دیگر آن بازاریابی پارتیزانی است  به دنبال راهکارهای نوین و نوآورانه و خلق ایده های جذاب برای جلب توجه مخاطبان می باشد . این نوع تبلیغات سعی دارد که با کاهش هزینه ها و افزایش جذابیت تبلیغ ، به طوری که از تکرار و تقلید بپرهیزد و پیامی ماندگار را در ذهن مخاطب هدف تداعی نماید و با پیگیری مکرر و استفاده از برنامه ها و راهبردهای جدید موجب توسعه یک کسب و کار شود .

چگونه از تبلیغات استفاده کنیم

البته این را هم نباید نادیده گرفت که استفاده در زمان درست از روش تبلیغاتی موثر است، برای مثال اگر ما از یک روشی استفاده کنیم که اکثرا درحال استفاده ازآن هستند دیگر تبلیغ ما به چشم نمی آید و نتیجه مطلوب را بدست نمی آوریم. همیشه باید بروز باشیم و از جدیدترین تکنیک ها و ایده ها استفاده کنیم .اما چطور بتوانیم تشخیص دهیم که کدامیک از انواع تبلیغات بهترین بازخورد ها را دارد ؟ جواب این سوال پیش ماست. با ما در بلاگ نیولی شاپ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *